Neden Blog Yazmayı Seviyoruz - 7 Makul Sebep

blog-yazmak

Bazı insanlar klasik manada blog yazarlığının sona erdiği düşüncesinde. Onlar facebook, twitter gibi platformlarda dikkat çekici paylaşımlar yaptıklarına ve bunun yeterli olduğuna inanmakta. Peki gerçekten de durum bu şekilde mi ?

Blog yazarlığı aslında sosyal medya macerasının daha da ötesinde bir yerde. Çünkü derdinizi tam anlamıyla bir twitter paylaşımında anlatamazsınız ve okuyucularınıza içeriği rahatça gezebilecekleri bir menu sunamazsınız.

Yukarıda bahsettiğim küçük sebeplerden ötürü blog sahibi olmak hala günümüzde geçerliliğini koruyan bir yöntem. Peki blog yazmanın gerekliliğinin yanında bize kazandırdıkları nelerdir ?

Yazı yazmak bir nevi konuşmak benim için. İnsanlarla iletişime geçme eğilimi de denebilir ve bu son derece rahatlatıcı bir olay. Çok fazla sıkmadan yazı yazmanın bize kazandırdıklarını maddeler halinde sunayım.

1-Blog Yazarken Öğreniyoruz

İnsanoğluna ayrılan ömür boyunca okur , iş sahibi olur belki bir aile kurar. Bu sırada bağzı şeyleri öğrenmesi gerekir bana göre öğrenmenin en iyi ve akılda kalıcı yönü de yazarak çalışmaktır . Bunu sanal ortama döktüğümüzde ise adına blog deniyor :) En basitinden konusu Ders (Fizik,matematik,edebiyat vs.) olan bloglar hem insanları bilgilendirmenize hem de daha sağlam öğrenmenize fayda sağlayacaktır , belki para kazanmanıza bile.

2-Mutluluk ve Başarma iç güdüsü

Sonuç olarak blog yazarken boşu boşuna yazmıyoruz yazının okunma , yorum ve paylaşılma gibi istatistikleri blog yazarlarına aşırı derecede tarif edilemeyen bir haz verir . Bu sayede gününüz güzel geçer , düşünsenize beş dakikada bir yazdığınız yazının istatistiklerindeki artışı inceliyorsunuz , efsane tatlı bir duygu bence.

3-Sosyal Mecra İlişkileri

Diğer yazarlar ya da yorum yapan okuyucular bir süre sonra çok sıkı arkadaş bile olabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız genel popülerlik seviyesinin üstüne çıkabilir en basitinden kitleniz oluşur ve en ufak bir şeyde onlarla iletişime geçebilir ve farkındalık girişiminde bulunabilirsiniz.

4-Kişisel Markanız Oluşur

İş adamı iç güdüleri gibi yerinde egoist tavırlarınız olur , karakteriniz istediğiniz bir kıvama gelebilir. Blog yazmanın bana göre kitap yazarlarından farkı yoktur (Konusuna göre değişebilir tabi ). Yani yazar olmak , yazı yazmak bence mutluluk verici bir şey. Bir de okuyucu kitleniz varsa ve sürekli artıyorsa (uff ne biçim tatlı :D). Nasıl kitap yazarları belli bir ünlülük seviyesine ulaşabiliyorsa aynı şey bloggerler için de geçerli olabilir .

5-Para Kazanırsınız

İstemeseniz bile yani öyle bir amaçla başlamış olmasanız bile " Ektiğini biçersin" diye bir söz var . İllaki düzenli bir şekilde yazmaya devam ederseniz reklam vermek isteyen kişiler sizi bulacaktır ve aklınızı alıcak, sizi havalara uçuracak teklifler olmasada 3-5 kuruşluk tekliflerle (Damlaya damlaya göl olur) çorbaya tuz atmış olurlar. En basitinden Adsense ile çokta efor sarf etmeden para kazanacaksınızdır illaki , çokta takılmanızı istemem bu konuya ama fayda sonuçta . 

Tavsiye yazı : Blog yazarak para kazanmak nasıl mümkün ?

6-Yetenekleriniz Gelişir

Kendinizi artık daha iyi tanıdığınızdanmıdır bilinmez nedeni ama insanlarla daha kolay iletişim kurmaya başladığınızı gözle görülür bir şekilde fark edersiniz.Bugün okulda (Lise 3) sunum ödevlerindeki başarımı kuşkusuz blog yazmaya borçluyum . Özgüven ve cesaret için daha doğrusu bir şeylere yeniden başlamak için blog yazmak cidden çok önemli bir unsurdur.

7-Yeteneklerinizi Pazarlayabilirsiniz

Kategoriniz hakkında yazdıklarınız o konu hakkında ne kadar çok bildiğinizi göstermenin harika bir yolu. Blog yazmak potansiyel müşterilerinizin önünde yeteneklerinizi sunmanın en önemli yollarından.


Eğer sizde hayatınızda yeni bir sayfa açıp sıfırdan başlamak isterseniz blog yazmanızı şiddetle tavsiye ederim . Hiç olmadı kahve bağımlısı olup çıkarsınız denemekte fayda var.


( Teknik bilgim yok öyle blogla falan da uğraşamam diyen arkadaşlarımız , abilerimiz , ablalarımız blogger.com adı altında hemen bir blog açabilirsiniz , çünkü korkmaya gerek yok her şey çok basit ve biraz da araştırma isteyen konular.)

Tavsiye yazı : Blogger blog açma adımları
Bu yazı Evdeki Yazar (FahriCan Usta) tarafından Ehl-i Blog için yazılmıştır.


Ozan Başer

Merhaba ben Ozan Başer. EhliBlog'da ve elbette Ehliforum (Blogculara Özel Forum)'da yazıyorum. Blogger, seo, adsense, sosyal medya ve google ürünleri hakkında faydalı ve kaliteli içeriği okuyucularıma sunmaya çalışıyorum. C#, PHP, Javascript gibi uğraşılarım var. Web ve online teknolojiler ile ilgili birçok konuda fikirlerimi sizlerle paylaşıyorum.

11 yorum:

  1. Bağımlılık yapıyor bencede yazmak. Özellikle yorum geldiğinde daha bi iyi hissediyor insan. Bir tür kendini gerçekleştirme bence blog yazmak.

    YanıtlaSil
  2. Poyraz Hocam çok teşekkür ederim yazımı yayınladığınız için ilk kez böyle birşey yapıyorum çok mutluyum şuan :D

    YanıtlaSil
  3. Ben anlayamadım yazı kime ait. Güzel ve özenle yazılmış bir yazı. Bir bloggeren heyecanını anlatıyor ve gerçekten de böyle hissediyor insan. Her yazı farklı duygularda olabiliyor insan. Heyecaninizi hiç kaybetmeyin, Emeğinize sağlık TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana ait hocam :D Konuk olarak yazdım .

      Sil
  4. Bende yazmaya yeni başladım.Yazıyı yayınlandıktan sonra istatistiklere dakka başı bakıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Bende yazmaya yeni başladım.Yazıyı yayınlandıktan sonra istatistiklere dakka başı bakıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de yeni bloggerım gerçekten çok doğru teşhislerde bulunmussunuz. Zaten blogunuzu severek takip ediyorum çok faydalı bilgiler var. Başarılarınızın devamını dilerim :)

    YanıtlaSil
  7. Yorumlarınız için teşekkür ederim. Hepinize başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Bloğunuz güzel ve başarılı. Devamını dileriz... http://atasehirotoekspertiz.net/

    YanıtlaSil
  9. Blogun çok iyi insanlara bir şeyler katıyor umarım bende senin gibi bir bloga sahip olabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılar dilerim. Motivasyonunuzu kaybetmeden akıllı adımlarla ilerlemeye devam edin

      Sil

Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek "beni bilgilendir" kutucuğuna işaretleyebilirsiniz.